فستیوال پرتقال قبرس شمالی 25 خرداد 1402

فستیوال پرتقال قبرس شمالی

از سال 1977، این فستیوال سالانه توسط شهرداری Guzelyurt برگزار می شود. نام ترکی Güzelyurt به معنای "مکان زیبا" است و به باغ های بزرگ پرتقال و گریپ فروت در اطراف شهر اشاره دارد. از این منطقه به دلیل دشت هایی که در آنها بخش اعظم پرتقال قبرس شمالی کشت میشود، به عنوان «سبد میوه» جزیره نیز یاد می‌شود. در فصل بهار رایحه ای شیرین فضا را فرا می گیرد و در ماه های ژوئن تا جولای هر سال، جشن برداشت محصول با برگزاری جشنواره پرتقال آغاز می شود.

این رویداد که در ابتدا به عنوان یک مناسبت آخر هفته شروع شد، بیش از چهل سال است که ادامه دارد و امروزه به یک جشنواره دو هفته ای تبدیل شده است، هر سال با یک رژه معمولی در گوزلیورت آغاز می شود و پس از آن مراسم افتتاحیه باشکوهی برگزار می شود. به دنبال آن مجموعه ای از رویدادها مناسب کودکان و بزرگسالان برگزار می‌شود که بعضی از آنها عبارت اند از: نمایشگاه‌های هنری، نمایش رقص‌های محلی، کنسرت‌های موسیقی، تک نوازی، قرعه‌کشی، تورنمنت‌های مختلف و موارد دیگر

 در این جشنواره همه جوامع محلی از جمله مدارس، مشاغل و گروه‌های رقص شرکت میکنند. در غرفه‌های بازار بازدیدکنندگان می‌توانند سوغاتی‌ها و صنایع دستی زیبایی بخرند، شانس خود را در تیراندازی با کمان امتحان کنند، آداب و رسوم محلی را تجربه کنند و البته همانطور که از نامش پیداست، این جشنواره فرصتی عالی برای چشیدن پرتقال‌های معروف قبرس است.

 اگر علاقه مند به دیدن کل شهر تزئین شده به رنگ نارنجی هستید، این جشنواره را از دست ندهید. چهل و چهارمین فستیوال پرتقال گوزلیورت 23 ژوئن آغاز و تا 2 جولای ادامه خواهد داشت.

منتظر دیدارتون هستیم!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد