افزایش اشتغال مهندسان صنایع غذایی در قبرس شمالی 06 مهر 1403

افزایش اشتغال مهندسان صنایع غذایی در قبرس شمالی

Beste Oymen، رئیس اتاق مهندسان صنایع غذایی قبرس شمالی(KTMMOB)، بر نقش اساسی مهندسان صنایع غذایی در تضمین آینده‌ای سالم تأکید کرد. وی افزایش اشتغال مهندسان صنایع غذایی را برای حفظ ایمنی مواد غذایی و سلامت نسل‌های آینده ضروری دانست.

Beste Oymen، رئیس اتاق مهندسان صنایع غذایی اتحادیه مهندسان و معماران قبرس شمالی(KTMMOB)، در بیانیه‌ای کتبی اظهار داشت: "جشن گرفتن اولین روز مهندسی صنایع غذایی در 25 سپتامبر بر نقش حیاتی مهندسان صنایع غذایی در سلامت عمومی، ایمنی مواد غذایی و پایداری تأکید دارد."

وی توضیح داد که مهندسان صنایع غذایی با استفاده از دانش علمی و فناوری از تولید تا بسته‌بندی، انبارداری و توزیع، ایمنی روزانه مواد غذایی را تضمین کرده و از سلامت مصرف‌کنندگان محافظت می‌کنند.

Beste Oymen با اشاره به چالش‌های ناشی از رشد جمعیت و تغییرات آب و هوا، بر اهمیت تولید پایدار مواد غذایی تأکید کرد. وی اظهار داشت که مهندسان صنایع غذایی برای پایدار کردن تولید، استفاده کارآمد از منابع و حفاظت از محیط زیست، نوآوری می‌کنند و با رعایت استانداردهای بین‌المللی تولید، استانداردهای بالای ایمنی مواد غذایی را حفظ می‌کنند.

Beste Oymen با تأکید بر ضرورت استخدام مهندسان صنایع غذایی واجد شرایط، نگرانی خود را نسبت به دست‌کم‌گرفتن این حرفه در کشور که سلامت عمومی و ایمنی مواد غذایی را تهدید می‌کند، ابراز کرد. وی برای رفع کمبودهای ایمنی مواد غذایی، افزایش فرصت‌های شغلی برای مهندسان صنایع غذایی را توصیه کرد.

او در پایان با تأکید بر مزایای اجتماعی افزایش اشتغال مهندسان صنایع غذایی در بخش‌های دولتی و خصوصی، بر اهمیت مهندسی صنایع غذایی در توسعه فناوری‌های نوآورانه برای پایداری محیط زیست و حفاظت از سلامت عمومی تأکید کرد و خواستار گرامی‌داشت روز مهندسی صنایع غذایی برای افزایش آگاهی از اهمیت این حرفه شد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد