تحصیل در قبرس شمالی 14 آذر 1400

تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در قبرس شمالی

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس، عدم گذراندن آزمون ورودی است. نحوه پذیرش دانشگاه‌های قبرس بر اساس سوابق تحصیلی بوده، این بدان معناست، که هیچگونه آزمون ورودی از افراد گرفته نمی‌شود.

تنها آزمونی که هنگام ورود به دانشگاه‌های قبرس شمالی نیاز است، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی است. حتی جایی برای نگرانی این آزمون وجود ندارد. زیرا اگر شما نمره کافی برای تعیین سطح زبان نیاورید، از طریق دانشگاه، دوره فشرده زبان انگلیسی، به مدت دو ترم برایتان برگزار خواهد شد. البته اگر شما دارای مدارک بین المللی زبان (آیلتس و تافل) باشید، نیازی به نمره تعیین سطح زبان ندارید.

بورسیه تحصیلی در قبرس شمالی
تمام دانشگاه‌های قبرس دارای بورسیه تحصیلی هستند، که در ابتدای تحصیل به کلیه دانشجویان ارائه می‌شود. دانشگاه‌های قبرس شمالی به تمام دانشجویان ایرانی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ابتدا بورسیه ۵۰ درصد تحصیلی ارائه می‌دهند و این بورسیه هیچگونه ارتباطی به معدل و پیشینه تحصیلی متقاضی ندارد. همچنین به دانشجویانی که دارای معدل ممتاز هستند، بورسیه ۷۵ درصدی ارائه می‌شود.

انواع بورسیه
بورسیه داروسازی: بورسیه ۷۵% داروسازی
بورسیه دندانپزشکی: بورسیه ۴۰% دندانپزشکی
بورسیه پزشکی: بورسیه ۴۰% پزشکی (رشته پزشکی قبرس در دانشگاه مدیترانه شرقی شامل بورسیه نمی شود).
مدرک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های قبرس شمالی
مقطع کارشناسی:
ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
اسکن صفحه اول پاسپورت
مقطع کارشناسی ارشد:
ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی
ترجمه ریز نمرات مقطع کارشناسی
اسکن صفحه اول پاسپورت
یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری
مقطع دکترا:
ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی ارشد
ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد
ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی
ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی
اسکن صفحه اول پاسپورت
یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری
مزایای تحصیل در قبرس شمالی
دانشگاه‌های موجود در کشور قبرس از استانداردهای مدرن اروپایی برخوردار هستند. قبرس فرصتی عالی با هزینه‌ای بسیار مناسب جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
پس از ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی، به دلیل اینکه دانشگاه‌های این کشور مورد تائید اتحادیه اروپا هستنید، شما می‌توانید به راحتی در یک شرکت بین المللی کار پیدا کنید.
تحصیل در قبرس شمالی بر اساس استانداردهای مدرن اروپایی است، بنابراین یک فرصت عالی برای دریافت آموزش پیشرفته با قیمت مناسب است.
دانشگاه‌های قبرس شمالی همانند دانشگاه‌های اتحادیه اروپا، دارای رشته‌های مختلفی هستند، که دانشجویان می‌توانند، با توجه به علاقه خود، اقدام به پذیرش کنند.
قبرس شمالی، کشوری امن برای ادامه زندگی و ادامه تحصیل است.
بسیاری از شهروندانی که در قبرس شمالی زندگی می‌کنند، مهاجرانی هستند که از کشورهای مختلف دنیا به این کشور سفر کرده‌اند. به همین دلیل زبان مشترک آنها انگلیسی است. همچنین شما به راحتی می‌توانید در این کشور به زبان انگلیسی صحبت کنید.
مزایای تحصیل در قبرس شمالی توسط گروه مشاورین نارنجی
این گروه یکی از با تجربه ترین  شرکتهایی است، که میتواند به شما جهت اخذ ویزای تحصیلی در کشور قبرس شمالی کمک کند. مهمترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی شامل موارد ذیل است:

پذیرش رایگان برای دانشجویان جهت گرفتن ماکسیمم بورسیه از دانشگاه‌ها
مشاوره کردن برای اجاره کردن خونه یا خوابگاه برای دانشجویان

تمامی دانشگاههای قبرس دارای بورسیه تحصیلی بوده، که به دانشجو این بورسیه تحصیلی بر اساس سوابق تحصیلی، رشته و مقطع تحصیلی تا %۷۵ است. برای اخذ این بورسیه شرایط خاصی وجود ندارد. اما در برخی از رشته‌ها استثناء نیز وجود دارد.

در رشته تربیت بدنی، اگر جزء نفرات برتر آن رشته باشید، بورسیه ۱۰۰ درصد داده می‌شود. یعنی هزینه‌های خوابگاه و دانشگاه در رشته‌های ورزشی رایگان خواهد بود.

بورسیه زمانی به دانشجو تعلق می‌گیرد، که عضو یکی از تیم‌های ورزشی دانشگاه شود.

دانشگاه‌های قبرس مورد تائیدیه وزارت علوم
دانشگاه NEU در قبرس شمالی
دانشگاه خاور نزدیک در بسیاری از موارد جزو اولین‌های قبرس شمالی بوده، که دارای مشخصات زیر است:

اولین دانشکده پزشکی در قبرس شمالی، که تا سال ۲۰۱۹ به عنوان تنها دانشکده دندانپزشکی در کشور قبرس بوده است. این دانشگاه نیز دارای اولین دانشکده داروسازی در کشور قبرس است.

این دانشکده جزء یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین دانشگاه‌های جهان بوده، که توانایی پشتیبانی از چندین تحقیق و پژوهش بین المللی را دارا است.

همچنین دارای بزرگترین کتابخانه در منطقه مدیترانه شرقی با بیش از یک میلیون کتب چاپی و ۱۱۵ کتب الکترونیکی را دارا است.

این دانشگاه، دارای بزرگترین بیمارستان تحقیقی و آموزشی در منطقه مدیترانه شرقی است.

همچنین این دانشگاه امکانات بسیاری را برای دانشجویان فراهم کرده است. این امکانات شامل، سالن‌های آموزشی، باشگاه تناسب اندام، رستوران‌ها، کافه، استخر سرپوشیده و اداره پست بوده که از صبح تا شب در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

این دانشگاه دارای بیش از ۲۰ دانشکده بوده، که ما در ادامه، نام برخی از این رشته‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دانشکده معماری
دانشکده علوم
دانشکده هنر
دانشکده عمران
دانشکده ارتباطات
دانشکده دندانپزشکی
دانشکده طراحی
دانشکده علوم بهداشتی
دانشکده پزشکی
دانشکده مهندسی
دانشکده هنر و طراحی
دانشکده علوم بهداشتی
دانشکده حقوق
دانشکده پرستاری
دانشکده آموزش از راه دور
دانشکده هنرهای نمایشی
دانشکده داروسازی
دانشکده ورزشی
دانشکده الهیات
دانشکده گردشگری و توریسم
دانشکده دامپزشکی


دانشگاه EMU در قبرس شمالی، شهر فاماگوستا
دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس که نام انگلیسی آن Eastern Mediterranean University بوده و به اختصار به آن دانشگاه EMU گفته می‌شود. این دانشگاه بزرگترین و معروف‌ترین دانشگاه قبرس شمالی بوده که دارای رتبه و رنکینگ بالایی نیز هست. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور قبرس شمالی را دارند، معمولا این دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

این دانشگاه از سطح کیفیت بالایی برخوردار است و همچنین دارای شهریه بسیار مناسبی با توجه به امکاناتی که در اختیار دانشجو قرار می‌دهد، است. این دانشگاه نیز در کلیه مقاطع تحصیلی بورسیه ۵۰ درصد می‌دهد.

مهمترین مزیتی که می‌تواند باعث شود تا بسیاری از افراد این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی است. زیرا ابتدا از افرادی که مدرک زبان ندارند، آزمون تعیین سطح گرفته می‌شود و با توجه به نمره آزمون، دانشجویان می‌توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

حتی اگر نتوانید، نمره مورد نظر را دریافت کنید، برای شما دو ترم زبان انگلیسی خواهند گذاشت.
دانشگاه بین المللی قبرس شمالی
دانشگاه بین المللی قبرس، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های قبرس شمالی است، که دارای رتبه خوبی نیز بوده و دارای طرفداران بسیاری نیز هست. این دانشگاه در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجو می‌پذیرد. دانشجویان می‌توانند که مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را طی ۵ سال تمام کنند.

یکی از بهترین مزایای این دانشگاه، این است که شما بعد از سه سال تحصیل، می‌توانید سال چهارم تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های اروپایی تحت قرار داد این دانشگاه بگذارنید.

دانشگاه آمریکایی گیرنه ( Girne American University )
دانشگاه گیرنه در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده است. پردیس این دانشگاه در شهری فعال و پر جنب و جوش گیرنه قرار گرفته است. این دانشگاه دارای مقاطع تحصیلی، برای دانشجویان بین المللی بوده که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی و مدیریت را دارند. دانشگاه گیرنه، در بین دانشگاه‌های قبرس شمالی دارای طرفداران بسیاری است. این دانشگاه در حال حاظر دارای ۸ دانشکده، ۲ انستیتو، ۳ دانشکده تحصیلات تکمیلی و بیش از ۷۵۰۰ دانشجو دارد.

سایر دانشگاه‌های قبرس شمالی
دانشگاه قبرس غرب
دانشگاه آمریکایی جیرن
دانشگاه راف دنکتس
دانشگاه بین المللی فاینال
دانشگاه کارینا
دانشگاه علوم اجتماعی و سلامت قبرس
پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های قبرس شمالی
دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور قبرس، برای رشته‌های مختلف تحصیلی در دو ترم مهر (سپتامبر) و بهمن (فوریه) اقدام به ارائه پذیرش تحصیلی می‌نمایند. دانشگاه مدیترانه شرقی که بزرگترین دانشگاه قبرس شمالی است، به تمامی دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، بورسیه ۵۰٪ اعطا می‌کند. همچنین امکان دریافت بورسیه ۱۰۰٪ نیز برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز وجود دارد.

ویزای همراه دانشجو
دریافت ویزا برای همراه دانشجو نیز از طریق سایت اداره مهاجرت انجام می‌گیرد. مدارک لازم برای دریافت ویزا بدین شرح می باشد:

کپی قرداد محل سکونت
کپی پاسپورت دانشجو و همراه
ترجمه سند ازدواج که به جای ترجمه شناسنامه مورد قبول است. ترجمه دو صفحه اول کافی بوده و نیازی نیست تا از صفحات شروط ترجمه تهیه کنید.
گواهی اشتغال به تحصیل جدید از داشنگاه برای دانشجو
یک سند مانده موجودی از بانک باید دریافت کنید(پول بایستی در حساب خود دانشجو باشد، زیرا همراه او فعلا ویزای قبرس شمالی نداشته و قادر به افتتاح حساب نیست).
پس از بارگزاری مدارک لازم در سایت و انجام آزمایش و آماده شدن ویزای دانشجو، ویزای همراه نیز قابل دریافت است.

ویزای قبرس با دعوتنامه برای افرادی که یکی از اعضای خانواده شان در قبرس سکونت دارد و یا از طرف فردی در قبرس شمالی دعوتنامه دارند، به مدت حداکثر ۶۰ روز صادر می شود.

مدارس خصوصی قبرس شمالی
هزینه مدارس خصوصی اینترنشنال با نام Doğa Colledge که در همه شهرهای قبرس شمالی دارای شعبه هستند، شامل ۲۲٫۰۰۰ لیر ترکیه است. البته این هزینه شامل لوزام مدرسه، تغدیه و کلاس‌های فوق برنامه نیز خواهد بود.

در این مدرسه، دروس با دو زبان انگلیسی و ترکی تدریس می‌شوند. در مقطع دبیرستان ۷۰ درصد دروس به زبان انگلیسی است. کلاس‌ها از ساعت ۸ صبح شروع و تا ساعت ۱۵:۳۰ ادامه دارد.

البته در کنار فضای آموزشی، امکانات فرهنگی و تفریحی نیز برای دانش آموزان وجود دارد.

اگر خانواده ای از طریق سرمایه گذاری یا خرید ملک اقامت قبرس شمالی را اخذ کنند، تحصیل فرزندانشان تا قبل از دانشگاه در مدارس دولتی رایگان خواهد بود.

برای ثبت نام لازم است کارنامه آخرین ۳ سال تحصیل فرزندان ابتدا توسط آموزش و پروش شهری که در آن ساکن هستند و اداره‌ی امور بین الملل، تایید شود و پس از آن به زبان انگلیسی ترجمه شده و دارای مهر دارالترجمه و مهر تایید رسمی دادگستری باشد. در مرحله‌ی بعد لازم است کلیه این مدارک همراه با کپی سند ملک خریداری شده در قبرس شمالی بنام اولیای دانش آموز، به وزارت آموز و پرورش قبرس شمالی برده شود. در این مرحله سطح علمی دانش آموز در جلسه ای بررسی می‌شود و پس از آن نامه‌ای به اولیا داده می‌شود که از طریق آن می‌توانند فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنند‌. مدارس نیز در دو نوع خصوصی و دولتی است.

نحوه پذیرش در مدارس دولتی
یکی از مهمترین مزایای اقامت در قبرس شمالی، پذیرش رایگان فرزندان در مدارس دولتی است. برای پذیرش، نیاز به کارنامه آخرین سه سال تحصیلی دانش آموز بوده، که باید ابتدا توسط آموزش و پرورش و سپس از طریق اداره‌ی امور بین الملل تائید گردد.

سپس مدارک به انگلیسی ترجمه شده و دارای مهر تایید دادگستری باشند. در مرحله بعدی، کلیه مدارک به همراه کپی ملک خریداری شده، به وزارت آموزش و پرورش قبرس ارائه شود. سپس جلسه‌ای برای تعیین سطح دانش آموز برگزار شده و نامه‌ایی به اولیاء داده می‌شود. طبق آن نامه به اولیاء گفته می‌شود، که چگونه می‌توانند تا در مدارس ثبت نام کنند.

سایر مدارس قبرس:
GAU near EAST SCHOOL
Necat English school
Karenina British school