گواهینامه رانندگی 14 آذر 1400

گواهینامه رانندگی

درباره رانندگی در قبرس

قوانین مربوط به گواهینامه و رانندگی در قبرس شمالی

شما به عنوان یک ایرانی می‌توانید به آسانی در کشور قبرس شمالی با گواهینامه بین المللی رانندگی کنید.

لازم به ذکر است که با گواهینامه بین المللی فقط در زمانی اجازه  رانندگی در قبرس شمالی  را دارید که با ویزای توریستی در این کشور زندگی می کنید

و پس از اخذ اقامت حتماً باید امتحان گواهینامه داده و گواهینامه قبرس شمالی را دریافت کنید.
شرایط اخذ گواهینامه کشور قبرس شمالی بسیار ساده و همانند کشور ایران بوده و شما می بایست دوره های عملی و تئوری را گذرانده و پس از آن امتحان شهر و آیین نامه بدهید که هزینه حدودی آن ۳۵۰۰ لیر ترکیه می باشد

جهت خیابان‌ها و رانندگی در کشور قبرس مثل انگلستان از سمت چپ است. این یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی است که با ایران دارد و شما در ابتدای شروع رانندگی در این کشور باید به خوبی این نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانند در این کشور به راحتی رانندگی کنید. به صورت کلی قبرس شمالی از جمله کشورهایی است که در آن قوانین راهنمایی و رانندگی به درستی رعایت می‌شود و شما نیز باید تلاش کنید تا آن‌ها را به خوبی رعایت کنید.

گواهینامه قبرس شمالی برای دانشجویان

دریافت گواهینامه رانندگی قبرس، برای دانشجویان ایرانی بسیار آسوده می باشد بدین صورت که دانشجویان می توانند اصل گواهینامه رانندگی که از ایران دریافت کرده اند را به اداره بین الملل دانشگاه تحویل دهند تا ترجمه شود و پس از آن با ارائه برگه ترجمه به اداره امور مالیاتی قبرس، گواهینامه رانندگی قبرس را دریافت کنند.

البته قوانین گاهی اوقات تغییر میکند و دانشجویان را ملزم به گذراندن جلسات عملی و آیین نامه میکنند تا با سیستم رانندگی و قوانین کشور قبرس آشنایی پیدا کرده و سپس گواهینامه قبرس دریافت کنند.

سیستم رانندگی در قبرس

خیابان-های-قبرس
خیابان-های-قبرس

لازم به ذکر است که کشور قبرس زمانی مستعمره کشور انگلیس بوده است به همین جهت از آن زمان به بعد سیستم رانندگی در این کشور همانند کشور انگلیس از چپ می باشد و در واقع جهت خیابان ها برعکس خیابان های کشور ایران می باشد و اتومبیل ها راست فرمان می باشند. که در این خصوص و برای کسب مهارت بیشتر در رانندگی دانشجویان می توانند بعد از اخذ گواهینامه رانندگی قبرس به یکی از آموزشگاه های رانندگی مراجعه کنند و رانندگی با خودروهای راست فرمان را آموزش ببینند.